KogemusedMõttemaailm

Võbista, tantsi, istu ja lama ehk Osho Kundalini Meditatsioon 21 päeva järjest

Alustasin aprillis 21-päevase teekonnaga, kus iga päev läbisin tunniajase Osho Kundalini Meditatsioonipraktika. Olen seda varem praktiseerinud joogalaagris. Huvi pikema kogemuse vastu tärkas, kui tuttav rääkis oma kogemusest sellel 3-nädalasel teekonnal.
Alustasin 8. aprilli varahommikul kl 6.30, veidi peale ärkamist. 
Meditatsioonil on neli osa: kolm esimest vastava muusikaga ja viimane vaikuses (jagan muusika linke ka allpool). 
Esimene osa: 15 min ühe koha peal seistes keha raputamine. Meile kui n-ö lääneinimestele on esimene ja teine osa eriti vajalik, et valmistuda meditatsiooniks. Raputamine peaks olema võimalikult intuitiivne. Mina tundsin sellist mõnusat voolamist alles 9. ja 10. päeval. Iga päev oli väga erinev. Esimesed üheksa päeva mediteerisin hommikuti, sest kuulsin juhisteid valesti (sunset asemel sunrise). Alates 10. päevast praktiseerisin pigem lõunal või õhtul. Hommikuti tegin ainult siis, kui päeva ajal sobivamat aega ei leidunud.
Teine osa: 15 min intuitiivset tantsimist. Mina tegin kaks esimest osa silmad kinni, kuigi neid võib ka teha silmad lahti. Tantsimise osa on mu lemmik! Iga päeva liikumine oli erinev – mõnes faasis oli sama tempo (kiire või aeglane), mõnes muutuv (alguses kiire ning lõpus aeglane). Arvutasin kokku, et 21 päeva jooksul võbistasin ja tantsisin ma kokku mõlemat veidi üle 5 h! 
Kolmas osa: 15 min rahulikku silmad kinni istumist ja kõige kehas sees, selle ümber ja peas.  Oluline on, et ei sekkuks toimuvasse. Esimese kahe faasi jooksul oli ikka kõvasti mõtteid ja võib tunduda, et kolmandas oleks rohkem, kuna puudub aktiivne tegevus, millele keskenduda. Samas midagi eelnev pool tundi tõesti mõjutas, kuna kolmandas osas oli vähem pinnapealseid ja jooksvaid mõtteid. Viimastel päevadel tajusin, kuidas kolmandas ja neljandas osas tekkisid sügavamad ja tunnetuslikumad mõtted, mida lahata. Üritasin viisakalt muidugi ka mõtlemisest eemal olla ja rohkem tunnetada. 
Neljas osa: 15 min silmad kinni lamamist. Viimases osas on tavaliselt tõesti kõige rahulikum olla. Keha ja meel on oma aktiivsuse kätte saanud ja lamades mõlemad puhkavad. Pingelangus toimub, kuna peagi on see läbi. Seda ainult heas mõttes! Ma ei tundnud, et oleksin meditatsiooni ajal piinelnud. Küll aga olid mõned ebameeldivamad emotsioonid, millest ka kohe täpsemalt räägin. Nii nagu aktiivse osagagi, mediteerisin ma istudes ja lamades kokku üle 5 h!
 

Üldisi tähelepanekuid 21 päeva jooksul läbitud meditatsioonidest. 

Neljanda faasi ajal tajusin kord seda, et kui võtta minult ära kõik egokihid (nimi, vanus, haridus, saavutused, tutvusringkond, väljanägemine), siis mis alles jääb? Säilib ainult see potentsiaalne energia, mis mu keha, hinge ja meelt koos hoiab. Ainult sisemine liikumine, võnkumine. Kõik muu füüsiline (keha väljanägemine) ja intellektuaalne (teadmised, kogemused, amet jm) ehitatakse ja kasvab selle ümber vastavalt selle energia sagedusele. Madala sagedusega energia on hirm, häbi, kurvameelsus, pettumus jne. Kõrgema sagedusega energia tekitab rõõmu, tänulikkust, rahulolu ja õnnetunnet. Seega on meie kõige tähtsam töö hoida ja tõsta endas olevat energiat. Kõik muu kasvab selle alusel. See oli sisemiselt päris hirmutav tunne, kuna tundsin kehaliselt, kuidas mul ei ole füüsilist ja “intellektuaalset” keha ning ainsana on mu sees alles potentsiaalne energia. Sellepärast on mediteerimine ja muu sarnase praktiseerimine kasulik, kuna vastavaid taipamisi kogenud inimeste lood ja tekstid on üks, aga ise kogetu on hoopis puhtam ja kasulikum tunne.
Selliseid tugevaid äratundmise hetki väga palju rohkem ei olnud. Samas viimasel päeval oli huvitav, et tundsin igas faasis erinevaid emotsioone. Esimeses osas oli tugev viha, teises kerget kurbust. Nukrus tekkis viha algpõhjuste pärast. Kolmandas osas tajusin tugevalt, et igaühel on oma rada ja praegust maailmas toimuvat (keegi saab uue töö, keegi lastakse lahti, keegi sureb, keegi sünnib, keegi sööb hommikust, keegi naerab jne)  Viimases olin avatud meelega ning tundsin elevust tuleviku osas. Paar korda viimaste päevade jooksul oli kolmanda faasi lõpupoole ka sellist kehasisest klaustrofoobiat, et ma ei taha siin rohkem istuda, miks ma pean jne. Seda oli päris huvitav jälgida (sest kolmas osa oli ju kõige jälgimise ja mitte reageerimise ning mõtlemise osa).
 
Üldiselt arvan, et huviline võiks seda meditatsiooni vähemalt korra proovida, kuid tegeliku kogemuse saamiseks võiks teha pikemalt. Juba 10. päeva juures  mõtlesin, kas seda võiks igavesti teha? Kas see on tervislik? 😀 Et iga päev või nii, et kas see on tervislik? Ma usun, et aeg- ajalt teen Osho Kundalini Meditatsiooni veel, kuna Spotifys on iga faasi muusika olemas. Seda saab teha igal pool, kus tunned end võnkumiseks ja tantsimiseks turvaliselt. Nüüd on mul ka juhtmevabad kõrvaklapid, niiet ma ei sega kedagi teist ja ei ole hirmu, et juhtmetega probleem tekib. Kasutasin ka silmaklappe mugavamaks silmade katmiseks. 
Läbisin Osho Kundalini Meditatsiooni järgmistes kohtades: oma kodu siseruumides (nii toas kui ka saunaruumis), õe korteris ja Saaremaal külas olles elutoas. Seega silmad kinni tehes on hea, kui põrandat katab vaip, mis oleks liikumise alaks. Eks ma ikka osasid mööbliesemeid natuke koksasin ka, aga kuna mul on saunas peeglid, siis sättisin oma vaiba just nii kaugele, et kätega peeglite vastu lööma ei ulatu 🙂 
Kui teil on küsimusi või oma kogemusi jagada vastava meditatsiooniga, siis andke teada mulle isiklikult või kommentaaridesse. Minu suur soov on lisaks veel teha Osho Dünaamilist Meditatsiooni, aga selleks ootan siis õiget aega, ruumi ja seltskonda.
 
Juhend meditatsiooniks: https://youtu.be/O3-wH2VBdN8
Muusika Youtubes (ma seda ise ei kasutanud ja paremat ei leidnud ka, kuna seal on taga Osho kommnetaarid, mis võib segada, aga alustajaid vb just aidata): https://youtu.be/wglH8iEF_eE
Üks video on veel siin, kus video tegijad alguses ca 18 min tutvustavad seda meetodit ja siis on vastav muusika: https://youtu.be/uP9N14UulDY
Muusika Spotifys: https://open.spotify.com/album/2emgguaNNPIdXcBIuxHu9K?si=Z6sbRGfZQtiXNSmwyVlOJg 

Lisa kommentaar

Sinu e-postiaadressi ei avaldata. Nõutavad väljad on tähistatud *-ga